Thursday, October 20, 2011

Bloemenkaarten/ Flowercards

Onlangs besloten maar eens wat bloemenscrapkaarten te gaan maken. Ik gebruik wel vaak 3D plaatjes van bloemen maar eigenlijk maak ik vrijwel nooit gescrapte bloemenkaarten. Eén collega had me gevraagd voor een collega van hem een kaart te maken dus ben ik aan de slag gegaan. Ik vind altijd dat mensen iets te kiezen moeten hebben dus had ik twee kaarten gemaakt.

A while ago I desided to make some flower scrapcards. I do use flower images for three dimensional cards but I almost never use a flower image for a scrapcard. A collegue of mine asked me to make a birthday card for a collegue of him and because I think people always have to be able to choose between things I desided to make two cards.


Eerst deze kaart gemaakt met het papier van Maja Design - Ska vi ta en Fika collectie (als ik de zweede site goed begrijp). Ik vind het zulk mooi papier en paars is mijn favoriete kleur dus was het een feestje om deze kaart te maken. De digistempel komt van Beccy's Place, daar worden hele leuke digistempels op gezet, en is ingekleurd met de Derwent Coloursoft potloden. De randjes van het papier zijn behandeld met Distress Inkt - Peeled Paint. En de kaart is afgewerkt met bloemen als een gardenia, cherry blossoms en twee roosjes. Als laatste heb ik er nog twee pins bij gestoken en in de hoeken wat plakparels gezet.

First I made this card with the scrappaper of Maja Design - Ska vi ta en Fika collection ( if I understand the Swedish website right). I really love this paper and purple is my favorite colour so it was so nice to work on this card. The digital stamp is of Beccy's Place, she really makes lovely digital stamps, and I coloured the image with the Derwent Coloursoft Pencils. I coloured all the edges of the paper with Distress Ink - Peeled Paint. I finished the card with some flowers like a gardenia, cherry blossoms and some roses. At last I placed two pins near the bouquet and placed some self adhesive pearls in the corners.


Dit is de tweede kaart die ik heb gemaakt. De sketch komt van de club Crazy meiden. Het papier wat ik heb gebruikt is van K&Company - Blue Awning en zulk mooi papier. Ik ben er echt helemaal weg van. De digistempel komt weer van Beccy's Place en is ingekleurd met de Derwent Coloursoft potloden. Alle randjes van het papier zijn bewerkt met Distress Inkt - Weathered Wood. De bloemen zijn gemaakt met een pons van Papershaper, retro flower small. En de kaart is afgewerkt met plakparels in twee kleuren.

This is the second card I made. The sketch is of the club Crazy girls. The paper I used is of K&Company - Blue Awning and this is beautiful paper, I really love it. The digital stamp is again of Beccy's Place and coloured with the Derwent Coloursoft Pencils. I coloured all the edges of the paper with Distress Ink - Weathered Wood. The flowers are made with a punch of PaperShaper, retro flower small. And to finish the card a placed some self adhesive pearls in two colours.

Ik ben benieuwd wat jullie weer van deze kaarten vinden.

I am very curious what you all think of these cards.

Liefs/ Love, Lotte

1 comment:

Roland said...

Deze 2 zijn echt wel mooi elegant!
En die paarse is er 1 die je toch zelf ook wel zou willen krijgen! :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...