Friday, December 9, 2011

Inkt en embossen

Begin dit jaar ben ik naar de Art Journey dagen in Sleen geweest. Hier ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met stempelen. Ik weet nog goed dat Louise (eigenaresse Art Journey) me die dag aansprak met het feit dat ik nieuw was. Ze vroeg me of ik al lang aan het stempelen was. Trots vertelde ik toen dat ik al bijna een jaar scrapkaarten maakte. Ahum, die dag kwam ik er wel achter dat dat twee heel verschillende dingen waren. Het was toen een geweldige dag en ik heb super veel geleerd en vooral veel nieuwe dingen. Ik heb die dag veel dingen gebruikt waarvan ik het bestaan eerder nog niet eens wist. Ondanks dat ik het toen ontzettend leuk vond heb ik er daarna weinig mee gedaan, tot vorige week....

Ik had de 'mood' om eens een condoleance kaart te maken en wilde eens wat uitproberen van wat ik die dag geleerd had. Dit is het kaartje wat ik die avond heb gemaakt.


Ik heb de witte kaart afgeplakt met memorol (van die gele memobriefjes maar dan op een rol als een lang lint en volledig plakkend aan de achterkant). Toen stukjes memo rol gescheurd en over mijn vierkant geplakt. Tussen de stukjes had ik delen opengelaten. Ik heb toen eerst gesponst met Distress inkt - Piumice stone. Daarna de stukjes gescheurde memorol over de gekleurde delen heen geplakt en de witte delen die toen overbleven gesponst met Distress inkt - Stormy sky. De stempel die ik heb gebruikt is van Stamp it. Deze heb ik gestempeld met embossing inkt en daarna bestrooid met witte embossingpoeder. De poeder heb ik verhit met de heattool waardoor de vormen mooi uitkwamen.

Ik vind het zelf een hele mooie rustige condoleance kaart geworden.

Leuk dat jullie langskwamen om te kijken en tot de volgende keer.

Liefs/ Love, Lotte

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...