Saturday, January 14, 2012

Katten / Cats

Hallo allemaal/ Hello everybody,
Wie heeft er katten? Ik heb er in ieder geval twee, namelijk Joshua mijn kater van 2,5 jaar oud en Jasmin een poes van 2,5 jaar oud. Ik heb ze beide uit het asiel waar ze al met twee weken leeftijd waren binnen gebracht. Gelukkig zijn ze vlak daarna ondergebracht bij een pleeggezin zodat ze wel in huiselijke kring zijn opgegroeid de eerste weken. Dit pleeggezin bleken de overburen van mijn ouders te zijn dus zodra ze 8 weken oud waren mocht ik ze meenemen. Ze zijn beide totaal verschillend. Joshua is een allemans vriend zolang hij maar lekker geknuffeld wordt. Hij kan zichzelf erg slecht vermaken waardoor hij veel aandacht vraagt. Jasmin is juist heel wantrouwend naar vreemden. Ook mensen die niet regelmatig over de vloer komen krijgen haar niet te zien. Zodra de deurbel gaat is ze verdwenen. Maar als ik alleen ben of samen met mijn vriend ligt ze heerlijk op mijn schoot en is het een schat van een poes. Echt een knuffelkatje. En ze gaat soms in haar eentje helemaal uit haar dak met een bolletje of speeltje.

I would like to know, who of you has a cat? I have two cats, named Joshua and Jasmin. I both got them out of an animal shelter when they were still young. They are both totally different. Joshua likes just everybody as long as people pay attention to him and Jasmin is rather shy. As soon as the doorbell rings she's gone.

Waarom ik dit verhaal vertel? Nou omdat de volgende kaart die ik laat zien een stempel van Docrafts uit de Pampered Pets collectie betreft met.... je raadt het al: een kat erop. En dat is deze kaart. De kaart heb ik gemaakt voor de sketch wedstrijd op de club: Scrap en Stempel.

Why I am telling this story and asking you? Because my next card has been made with one of the Docrafts stamps of the Pampered Pets collection with..... yes, a cat. And it's this card. I have made this card for the sketch challenge on the club: Scrap and Stamp.






















Het scrappapier wat ik gebruikt heb is ook van Docrafts - Pampered Pets collection, net als de stempel. De tekststempel is van Nicole Verkooijen design. Het papier is met twee kleuren distress inkt bewerkt namelijk Iced Spruce en Victorian Velvet. Het stempelafdrukje is ook met distress inkt ingekleurd en wel met Iced Spruce, Victorian Velvet en Brushed Corduroy. Het takje onder de bloemen is een stans van Marianne Design - Branch garden LR 0151. De vlinders zijn uitgeponst met de Martha Stewart pons - Monarch Butterfly en ter versiering heb ik wat roosjes, een poppy flower en wat plakparels gebruikt.

The design paper which I used is off course, just like the stamp, of Docrafts - Pampered Pets collection. The textstamp is of Nicole Verkooijen Design. The paper has been coloured on the edges with two colours of Distress Ink which are Iced Spruce and Victorian Velvet. The stamp image is also coloured with Distress Ink and I used the colours Iced Spruce, Victorian Velvet and Brushed Corduroy. The branch has been cut out with the Marianne Design Die - Branch Garden LR 0151. The butterflies have been punched out of paper with the Martha Stewart punch - Monarch Butterfly. And to decorate the card I used some roses, a poppy flower and some self adhesive pearls.

Leuk dat je weer langskwam en tot de volgende keer.

Thank you for passing by and I hope to see you next time.


Liefs/ Love, Lotte

7 comments:

Anonymous said...

Wat een geweldig mooie kaart Lotte!! Een prachtige stempel van eeb hele "deftige" poes en wat heb je ook erg mooie kleuren gebruikt!!! Liefs, JacquelineR

Lotte said...

Dank je wel Jacqueline. Leuk dat je even langskwam.
Lieve groetjes Lotte

Kizzy said...

Wat een lief kaartje, mooi ingekleurd ook.
Liefs Kizzy

Sandra said...

wat een geweldig leuk kaart lotte. Gr sandra

Lotte said...

Dank jullie wel Kizzy en Sandra

marion said...

wow Lotte, als kattenliefhebster ben ik echt verliefd op je kaartje, ik vind het zo schitterend hoe je alles bij elkaar gezocht hebt, prachtig prachtig geheel. Liefs, Marion

Lotte said...

Dank je wel Marion voor je leuke enthousiaste reactie! Liefs Lotte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...